Kasutus- ja müügitingimused

 

Eesti Rahvusringhäälingu e-poe kasutus- ja müügitingimused

 

 E-poe kasutus- ja müügitingimused reguleerivad õigussuhteid, mis tekivad Eesti Rahvusringhäälingu (reg nr 74002322, aadress F. R. Kreutzwaldi 14, 15029 Tallinn, tel 628 4679, e-kiri: pood@err.ee  ning Eesti Rahvusringhäälingu (edaspidi ERR) e-poes (edaspidi E-pood) ostu sooritavate klientide vahel.

 Lisaks käesolevatele tingimustele reguleerivad e-poe vahendusel toodete ostmisel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusaktid.

  

  1. Tooted ja hinnad

  

  • E-poes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde. E-poes märgitud hinnad kehtivad toote eest tasumise tähtaja jooksul.
  • Hinnale lisandub tasu toote kättetoimetamise eest, mis sõltub toodete ostja asukohast ning kättetoimetamise viisist. Kättetoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamisel.
  • Teave toote kohta on esitatud E-poes vahetult toote juures.
  • Kõik E-poes müüdavad DVD-d on mängitavad kõikide regioonide multiregionaalsetes DVD mängijates.

 

  1. Tellimuse vormistamine ja tasumine

 

  • Tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv toodete kohaletoimetamise viis. Seejärel kuvatakse ekraanile tasu suurus, mille saab tasuda eurodes pangalingi kaudu või kaardimaksena läbi Maksekeskuse
  • Ostja valib toote, lisab selle ostukorvi, valib sobiva tarneviisi, tasub tellimuse eest ning seejärel saadetakse toode Omniva kulleriga tellimuses märgitud aadressile või Itella SmartPosti pakiautomaati.
  • Makse sooritamiseks tuleb ostjal vajutada tellimuse vormistamisel nupule „Kinnitan”, valides maksmiseks sobiva meetodi.
  • Ostu-müügileping loetakse sõlmituks (Lepingu jõustumine) alates tasumisele kuuluva summa täies ulatuses laekumisest ERR-i arveldusarvele.
  • Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest ostjat esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.

 

  1. Toodete kohaletoimetamine ja üleandmine

 

  • Tellitud tooted toimetatakse Eestis kohale ostja poolt tellimusel vormistatud viisil, kas Omniva kulleriga või tellimuses märgitud Itella SmartPosti pakiautomaati.
  • Tooted väljastatakse edasisaatmiseks hiljemalt 5 päeva jooksul pärast tellimuses oleva tasu laekumist ERR-i arveldusarvele.
  • Tooteid saadetakse Euroopa riikidesse, Ameerika Ühendriikidesse, Austraaliasse, Kanadasse ja Uus- Meremaale. Toote saatmiskulud kannab ostja ning vastav hinnainfo on kuvatud saatmisviisi juures.
  • Tellimuse saab pakiautomaadist kätte valides menüüst „Võta pakk välja“ ning sisestades ekraanile SMS-iga saadud uksekoodi. Pärast avanenud kapist paki väljavõtmist, tuleb uks sulgeda ning vajutada ekraanil nuppu „Kinnita“.
  • Valides kauba kättesaamiseks Omniva kulleri, helistab kuller ostja tellimuses olevale mobiiltelefoni numbrile ja lepib kokku sobiva aja kauba kättetoimetamiseks.
  • Eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 5-7 tööpäeva jooksul alates müügilepingu jõustumist. Väljaspool Eestis toimub kohaletoimetamine vastavalt Omniva postisaadetiste liikumiskiirusele. Erandlikel juhtumitel võivad tellitud tooted kohale jõuda kuni 45 kalendripäeva jooksul.
  • Välismaale saadetakse tellimus kas maksikirjana või postipakina ostja poolt antud adressaadile. Saatmisviis oleneb tellitud kauba kogusest.

 

  1. Probleemid tellitud toodetega

 

  • E-pood vastutab ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale. Sellest esimese kuue kuu jooksul asja üleandmisest ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on E-poe kohustus.
  • Kui E-poest ostetud toode on osutunud praagiks, on ostjal õigus pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul E-poe meiliaadressile pood@err.ee või võtta ühendust telefonil 628 4679. Ostjal on kohustus teada anda, millisel tootel esineb probleem, kirjeldada tootel esinevat viga ning lisada tellimuse number.
  • Kui E-poest ostetud kaubal on puudused, mille eest E-pood vastutab, parandab või asendab ERR puudusega toote oma kulul. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab ERR ostjale kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.
  • ERR vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.

 

  1. Lepingust taganemise õigus ja raha tagastamine

 

  • Ostjal on õigus sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 päeva Tähtaeg algab kauba üleandmisest tarbijale. 14-päevase taganemistähtaja järgimiseks piisab taganemisavalduse saatmisest meile tähtaja jooksul. Taganemisõigus ei kohaldu, kui ostjaks on juriidiline isik.
  • Kui toodet on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik toote olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on ERR-il õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt toote väärtuse vähenemisele.
  • Lepingust taganemiseks võib ostja kasutada taganemisavalduse tüüpvormi (justiitsministri 17.12.2013 määrus nr 41,

https://www.riigiteataja.ee/akt/103012014001) või saata meile vabas vormis taganemisavaldus aadressile pood@err.ee hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest.

  • Kauba tagastamise kulud kannab ostja, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv asi ei vasta tellitule (nt vale või defektiga asi. Tagastatav kaup peab olema kasutamata ja originaalpakendis. Praagiks osutunud toote puhul tagastab ERR ostjale nii kauba- kui ka saatmiskulu.
  • Ostja peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale.
  • E-pood tagastab tagastatava kauba kättesaamisel ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik ostjalt lepingu alusel saadud tasud.
  • ERR võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
  • Kui ostja on sõnaselgelt valinud E-poe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea ERR tarbijale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.
  • ERR-il on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda ostjalt tagasi kaup, kui kauba hind E-poes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.

 

  1. Vaidluste lahendamine

 

  • Kui ostjal on E-poe osas pretensioone, tuleb need saata e-kirja aadressile pood@err.ee või helistada telefonil: 628 4679.
  • Kui ostja ja ERR ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on ostjal võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja e-poe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.
  • Ostjal on õigus pöörduda ka Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.